torsdag den 27. august 2015

Hvordan er det lige jeg taber mig....?

Flere har spurgt "hvordan er det lige du gør? Altså det med at tabe dig..." 
Se, det skal jeg nok lige fortælle lidt om... :) 

Først og fremmest, alt usundt som slik, kager, sodavand og hvad der nu ellers er, bliver taget ud af min kost daglig... ;) Bliver derefter byttet ud med vand, frugt og grønt... :) 
Det er første skridt til et vægttab.. ;) 

Inden jeg fortsætter videre i teksten, bliver jeg nød til at fortælle, motivationen skal være der 100%, når du vil tabe dig... Det nytter ikke noget at begynde når motivationen kun er der halvt, når du går i gang.. Så er der rigtig store chancer for, at det går i vasken efter meget kort tid... 


Så husk, før du går igang, mærk efter om du har gejsten i kroppen... ;) Jeg taler af erfaring... Den har også svipset hos mig, hvor motivationen kun var der halvt.. Så prøvede jeg i en uges tid, 14 dage.. Så var jeg tilbage til det gamle igen.. 

Denne gang her, er lidt anderledes i forhold til de andre slankekurer jeg har været igennem... 
Drikker stort set kun vand hele dagen, dog andre drikke til familie komsammen osv... 
Jeg spiser mere frugt og grønt i løbet af dagen.. 
Mere fibre igennem brød og pasta.. 

To dage om ugen er jeg vegetar (man bliver altså ikke fuldtids vegetar af det!) På de to dage i løbet af en uge, er det hverken kød eller fisk jeg spiser... 
Motion skal der osse til... Bare lige lidt... En rask gåtur tager jeg mig.. Gør det endelig i naturen, så når man osse at nyde naturen og gå på opdagelse... :) 

En lille løbetur, ikke noget med at haste afsted... Hvis du vil løbe, og det er første gang, så start langsomt ud.. Der kan findes løbe programmer på nettet.. Lige til at noterer ned på papir... 
Snupper lidt squats dagligt.. 
De lækre mavebøjninger.. 
Lidt step via en skammel eller lav stol... 
Ellers kan man finde mange øvelser på nettet... Du kan også finde øvelser via app's.. 

Den sidste ting, som jeg synes er vigtigt at have med i sit vægttab, det er en synde dag... 
Du har også ret til sodavand, slik og Chips om lørdagen... (Eller hvornår det nu lyster en, at have synde dagen)

På syndedagem bestemmer man selv, hvor meget man spiser af det, selvfølgelig ikke overspise, man må gerne moderere sig lidt... Det er jo bestemt ikke sjovt at sidde som den eneste i en flok og spise frugt og grønt og drikke vand, når de andre hygger sig med sodavand osv... 

Synde dagen vælger man selv, om man vil have med i forløbet.. Pas på, den kan godt slå en ud af kurs... 

Det var vidst det jeg havde... :) 

I velkommen til at stille spørgsmål til mit vægttab...  :) 

Fortsat god aften derude... :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar