onsdag den 25. juni 2014

Kagen med creme og friske frugter

Jeg har lavet to kager med creme og frisk frugt ovenpå, flere har spurgt til opskrift osv... Det kommer jeg så med her... 

Den første kage jeg lavede, var den med friske jordbær på... Smagte forrygende... 
Egentligt kan man bruge hvilken som helst chokoladekage opskrift, så man kan sagtens bruge sin favorit opskrift... 

Dejen klaskes sammen, hældes enten i bradepande eller tærteform, bages derefter til det der skrives i opskriften... 

Man kan også være doven og bruge Amo chokoladekage blanding... Jeg har brugt denne blanding med tilfredshed hos synderne... 

Imens kagen bages, kan man lave cremen, rengøre frugterne og skære dem ud i skiver... 

Cremen består af kagecreme som blandes med mælk, piskes sammen og sættes på køl i ca 20 minutter... Imellem tiden piskes en halv liter fløde som skal vendes i cremen... Jeg kommer gerne 1 tsk vanille i fløden. 

Kagen skal selvfølgelig køles af inden cremen kommes på... Når cremen er kommet på, ligges frugterne på, så skal kagen lige et smut i køleskabet i ca 10-15 minutter, så frugterne lige når at blive kolde og virke lidt mere friske. 

Rigtig god fornøjelse... 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar