lørdag den 21. juni 2014

Ny trofast ven!

Den 11. Maj 2014 er vi en tur i Viborg for at hilse på Zanko... Vi vælger at tage Thor og børnene med derop, så vi alle kan hilse på hinanden og se hvordan vi klinger sammen... 

Jeg var rigtig spændt på det hele, mange sommerfugle i maven... 

Vi ankommer der hvor Zanko bor, hilser på Zanko's ejere og Zanko... Han var glad og der var krudt i ham... Det første jeg faktisk ligger mærke til, er at han kommer hen til mig flere gange og snakker med mig, os da jeg ikke havde flere godbidder tilbage... Undervejs i besøget, tuller Julie rundt og giver Zanko godbidder og det gik ret godt... Alt dette er efter Thor er kommet ind... 

Allan henter Thor så de kunne hilse på hinanden... De undersøgte hinanden, legede sammen... En ting vi mere lå mærke til, var når Thor lagde sig, så gjorde Zanko også.. De klingede rigtig godt sammen... 

Så var det tid til at vende snuden hjem af igen... Jeg var rigtig spændt stadig, spændt på om det var os der fik Zanko... Havde faktisk lidt svært ved at sove om natten pga spænding... 

Så blev det mandag D. 12. Maj... En spændende dag, hvor vi ville få at vide om vi fik ham... Vi skulle på sygehuset i Viborg med Lina til undersøgelse, det var en dag fyldt med spænding... 
Mens vi var på sygehuset, var jeg ret så afhængig af min Tlf, tjekkede den konstant for opkald og sms... 

Vi køre fra Viborg og videre til Kjellerup efter undersøgelsen... Jeg havde lige fået parkeret bilen, undervejs havde jeg godt hørt at Tlf ringede, (jeg snakker ikke i håndfri når jeg køre bil, så klog er jeg da!) jeg tjekkede hvem der havde ringet, det var ejerne af Zanko... 

Allerede der, fik jeg enorme svedige hænder, rumlende i maven, det var bare ren og skær spænding.. Jeg ringer tilbage og snakker med dem... Jeg blev spurgt om jeg stadig var interesseret i Zanko, ja det var jeg og endda rigtig meget... Får at vide at det er os der er valgt til at få ham og vi kunne hente ham samme dag... Vi aftaler nærmere hvornår på dagen... 

Inden får vi handlet, hentet børnene og afsat dem hos farfar.. Gjort klar hjemme til  Zanko... 

Vi køre derop... Ankommer så hos Zanko en lille halv time efter... Vi står og snakker med ejerne lidt, får pakket bilen, derefter fik vi Zanko i bilen... Vi køre derfra, må indrømme at det var lidt underligt, jeg fik helt ondt i maven, for selvfølgelig var hans ejere rigtig kede af det, Zanko pev meget da vi kørte, han kiggede hen mod hans hjem hele vejen ud til den 2 sporet i Viborg... De fik at vide at de var meget velkommen til at komme ned og besøge ham og det vil de altid være, de har haft noget sammen siden han var hvalp, dette synes jeg bestemt de skal beholde... 

Vi ankommer hjemme, vi går ind og hundene var glade for at se hinanden... Zanko skulle også hilse på katten Gizmo, hvilket gik rigtig godt... Marsvinene gøede han lidt af de første dage og så var det over... 

Det gik stille og roligt, selvfølgelig var Zanko ikke helt tryg ved de nye omgivelser, han faldt ret hurtigt til her... Hyggede sig med Thor og resten af hans nye familie... 

Nu har vi haft ham i ca halvanden måned og det går fremad hverdag med ham... Han er en lille bandit, når man vender ham ryggen i haven... Zanko er virkelig en dejlig en af slagsen... Der er kommet meget mere ro på ham efter han er blevet kastreret... 

Begge hunde lære meget af hinanden, nyder hinanden, køre hinanden trætte, de passer godt til hinanden... De elsker lange gå ture, tumle ture i haven og de elsker at blive nusset og kælet med... 

Zanko har fået ligeså stor plads i mit hjerte som Thor, Gizmo, mine børn og Allan... 

Jeg har et meget stort dyrehjerte, jeg nyder hvert øjeblik med dyrene... 

Dette jeg så synes er super fantastisk, er at Zanko's tidligere ejere har sagt at de gerne vil passe ham og Thor(når vi har brug for pasning af dem) så længe de selvfølgelig selv ønsker det... Og det at de så stadig har kontakt med Zanko og os, må også vært rart, bare det at kan følge ham og se forandringerne... Jeg ved de sætter stor pris på det.. Det er dejligt for dem og os... 

Det var en længere roman... 
Her kommer lidt billeder... 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar